Måtte djävulen ta alla vattkoppor!

Ja, alltså jag har ju velat att barnen ska få vattkoppor, allra helst innan sommaren. Men i mitt stille sinne tänkte jag givetvis att de skulle få det samtidigt! Men nej då. Igår vaknade Noel och såg ut som en finnig tonåring.
Hela pannan är helt skrovlig och full, och då menar jag verkligen FULL, av vattkoppor. 
Problemet med att få vattkoppor denna veckan, av alla 52 veckor det här året, är att det var så mycket roligt som skulle hända. Igår skulle vi varit på grillkväll på sonens avdelning, idag skulle dem ha utspark (alla blivande skolbarn firas nästan som vid studenten!), ikväll var det fotbollsträning och Noel ville givetvis inviga de nya (ärvda) fotbollsskorna. Men allra mest ömmade mitt modershjärta när han med darrande underläpp och tårblanka ögon frågade. "Kan jag inte följa med farfar och titta på skogsmaskiner då?".
Det gjorde så ont att svara honom, han gned sina ögon för att få bort tårarna. USCH!
I övrigt är Noel helt opåverkad, det kliar som fasen ser man men han är duktig på att låta bli. Inväntar just nu samtal från vårdcentralen så de kan skriva ut tavegyl mot klådan.
Igår hyrde jag och sambon en film på telia-boxen. Due date. Jag älskar Zach Galifinakis och gör man det så gillar man filmen. Vi låg där i sängen och åt glass och tittade på film och det kändes som det var fredag, det gör det alltid när jag jobbat helg, måndag OCH tisdag. DÅ tror man att alla ska vara ledig bara för att man själv ska det. :)
Idag hade jag velat ha Emely här, men Ebbe är nog inte redo för vattkoppor än han har varit sjuk så mycket ändå. Annars är det ju bara bra när de får det tidigt. Men det kanske är väl tidigt..
Nähä, upp och hoppa. Tvättmaskinen snurrar, diskmaskinen är påsatt, Noel är någorlunda påklädd men sängarna ska bäddas, tänder ska borstas, Elise ska kammas och sen ska det bakas. Jag ska sätta en surdeg och baka bullar eller kringlor och ev en sockerkaka eller något så barnen sysselsätter sig lite.
PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0