Uppdatering, och vilken sådan!

Ja, ja! Jag vet! Jag är en usel bloggskrivare! Men det har hänt så enormt mycket så jag har varken haft tid eller lust att blogga något!
En snabb resumé:
- Jag gick på semester, 19/6.
- Noel åkte till morfar, 4 nätter utan mamma!
- Jag och Lisa var på cupcake-kurs i Finja! Underbart, det måste görasa fler gånger!
- Vi åkte till ronneby över midsommar. Mysigt. Husvagn is the shit så att säga.
- Vi tältade på ön i övden. Supermysigt... bortsett från..
- .. att Andreas skadade ögat. Sår på hornhinnan IGEN. Stackarn hade jätteont, det resulterade i tå besök på ögonmottagningen, två sorters ögondroppar och förband. Kul att det var de soligaste dagarna på länge när han var som mest ljuskänslig. :(
- Vi åkte till Köpenhamn.. och GIFTE OSS!

Måste ju skriva lite mer detaljerat om det förstås!
Vi åkte till älmhult på fredag morgon, Annika följde med så vi slapp ha bilen där. Vi lämnade hunden hos svärmor och ingen tycktes ana något. Köpte nybakta frallor och godis till tågresan. Sen bar det av. Tågresan var till en början mysig och pirrig. När tåget visade sig bli försenat var det bara pirrigt. När sista biten av resan mellan malmö och köpenhamn ställdes in fick jag smått panik! Hur fasen skulle det här gå? I malmö fick vi springa ner till ett annat spår med packning, barn och barnvagn in i ett fullsmockat öresundståg. Lyckligtvis var snabba in och hann få någorlunda plats så åtminstånne barnen fick sitta ner. Det var sååå mycket folk, barn som skrek (inte våra dock!), cyklar, barnvagnar och stora resväskor på väg till kastrup in en ända röra! En halvtimme försenade kom vi dock fram. V'rdet var helt ok, Andreas och Noel låste in bagaget medans Elise och jag köpte leggings. Sen gick vi ut för att leta blommor. Vi hittade lite olika buketter, fina men jag ville fortsätta leta. Tillslut såg jag dem! Rosa, stora pioner! Precis vad jag ville ha tydligen! Jag blev eld och lågor! Med pionerna i hand spatserade vi bort till rådhuset. Jag gick in på damernas för att piffa till det sista och byta om. Håret och sminkning hade jag gjort hemma. Lite 60-tals frisyr med blommor. Den fina klänningen åkte på, såg ju kanon ut. Men det såg väl festligt ut för att gå på köpenhamns gator efteråt så jag drog på leggings och det blev genast bättre. Vi gick mot bröllopssalen. Där var massa byggnadsställningar! VA? Vad är nu det här! Men en liten trappa ledde upp till en fantastisk sal där alla blivande makar satt och väntade. Det var sååå fint. Vägg och takmålningar och stora valv! Så fint! En dansk man knöt slipsen åt Andreas, för vi kunde inte hur mycket vi än försökte. Sen satte vi oss ner för att vänta.
Vi träffade ett jättetrevligt par från göteborg som också skulle vigas, de var nog i 55 årsåldern. Det var deras andra bröllop, inte med varandra dock. Hon hade haft ett jättestort bröllop förra gången, detta kändes så mycket bättre sa hon. "Det handlar ju ändå bara om kärleken mellan oss". Så fint. De vigdes innan oss och hon kom ut med tårar i ögonen. :)
Vigselförrättaren kom högtidligt ut mellan varje vigsel och ropade upp de som skulle vigas. Jag hade föreställt mig honom som en man i 60 årsåldern. Men in kommer en kille i 30 årsåldern! När vi med darrande ben gick in i det mindre rummet när vi skulle vigas fick ett av vittnena kameran och fotograferade hela cermonin, barnen satt som små ljus. Noel med ringasken i handen. Vigselförättaren, Kim, höll ett kort tal om vikten av kärlek och jämlikhet. Att man stöttar varandra, tolererar varandras olikheter. Det var så underbart fint. Mina ögon tårades. Vi sa "ja", bytte ringar, kysstes och skrev på vigselattesterna. Allt var helt perfekt!
Efteråt var vi som nyförälskade tonåringar, vi fick hjälp med fotografering utanför rådhuset av en förbipasserande. Alla log mot oss, det syntes klarty på klädseln vad vi gjort! Vi gick mot örestedsparken och köpte med oss pizza (ja, det var precis vad vi bestämt!) och öl (chokladmjölk till barnen) och satte oss på en filt och bara njöt. Noel tog ett par riktigt fina kort på oss. Sen fick de leka i den jättefina lekparken. Det är precis som en dagisgård, med massa cyklar och bobbycars och lekställningar men det är för allmänheten. SUperfint. ELise var mest imponerad av princesstoaletten. Hela toaletten var målad i rosa, fjärilar i taket och prinsessor på väggarna. Efter några timmar i  parken gick vi och hämtade bagaget på stationen, köpte med oss tårta och checkade in på hotellet. Där drack vi skumpa och åt tårta och vilade några timmar och bytte sen om. Sen bar det av ut igen. Först i lite affärer och sen på restaurang. Efter maten blev det tivoli. Barnen var som tokiga i alla karuseller och vi var som tokiga i varandra. Kvällen avslutade med skumbad på hotellet när barnen somnat. Dagen efter vaknade vi vid 8, då hade några läst annonsen vi satt in i tidningen så smsen trillade in en efter en. Men vi hade telefonerna på ljudlöst. Frukostbuffé och vila innan vi begav oss ut på ströget igen. Vi åkte hem vid 17 och möttes på stationen av Emely som hade blommor med till oss! (Vi älskar dig!) och Annika so, kom för att hämta oss hade champagne med! När vi kom hem hade trappan pyntats med ris, serpentiner och gb-glassstruten med lyse i.. En fin bukett stod där med. Igår firades vi med tårta av svärföräldrarna. För att citera Winnerbäck
" det här är slutet på resan och början på en ny, meed dig, med dig, med dig". Vi avslutar med Kent också.
"jag kan inte ens gå utan din luft i min lungor,
jag kan inte ens stå om du inte ser på,
bara genomskinligt grå,
blir jag, utan dina andetag."