Man blir glad..

.. när någon trivs med sitt jobb. Idag satt jag i telefonkö. När jag kom fram möttes jag av en otroligt glad och tillmötesgående tjej och inte alls så som de brukar låta på FK. Kul med folk som gillar sitt jobb, en del är inte alls ämnade för att arbeta med människor. (t ex merparten av de anställda på fk). När jag sen ringde till just försäkringskassan möttes jag av samma släpande, suckande och utråkade människor som vanligt. Eftersom jag ringde pga sena utbetalningar som vanligt var jag inte heller på mitt bästa humör. När jag dessutom får höra att datorn  återigen valt ut mitt fall av vab ( 1 dag, den 1 april!) till kontroll och att det var därför utbetalningen dröjde fick jag fullkomligt spelet! Jag har vabbat 4 dagar sen jag började jobba efter min föräldraledighet med dottern och 2 av dem har datorn valt ut. Handläggaren kallade det "maximal otur" och försökte skoja med att jag borde spela på lotto. Jag fräste att man måste ha pengar för att göra det. Nu lever jag inte precis på ruinens kant utan vi klarar oss bra ändå, men det finns säkerligen de föräldrar som inte klarar sig utan sina vab-pengar och då suger deras kontroller. Varför väljer datorfanskapet ut mig som nästan ALDRIG är hemma med barnen? Och varför finns det inget sett för fk att skynda på? Nu var fallet granskat och klart och jag skulle få min utbetalning snart. Lovade hon. Jag fräste att jag kanske borde flexa istället, om jag ville ha mina pengar innan jul.. Nu har jag varit hemma två pass igen.. de pengarna får jag väl i februari. Sist jag var hemma, 12 november fick jag pengarna i just februari..

Är ledig i tre dagar nu, dagen ska spenderas med min prickiga dotter och min uttråkade son, kvällen med en bag in box och Nina, morgondagen i trädgården och söndagen är fri. Om dottern fortsätter att få fler prickar så hämtar pappa barnen på söndag och tar med dem till Ronneby så jag kan jobba på måndag. I så fall får det nog bli bio med min älskling på söndagkväll. Vore mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0