Blommor och regn..

Ja önskar att mankunde skriva blommor och bin men sambon har ju varit på rajraj i ljungby. Umdrar just hur skallen hans mår idag?! Jag har sovit dåligt som en gnu, jag är så himla rädd när Andreas inte är hemma. Lyssnar efter ljud, har lampan tänd, kollar att jag låst fler gånger. Hunden är med orolig. Usch!
Framåt 3-4 slutade jag vakna titt som tätt och sov som en stock till kl 6, sen ville hunden ut.
Vi har haft en mysig frukost tillsammans barnen och jag, nu är det lite småplock som gäller. Sen ska jag ut och plantera jordgubbsplantor och blommor som inhandlades igår. Jag och svärmor <3 tog en tripp med Elise, Ellen och Victor ner till Karlshamn. Vi shoppade lite kläder till barnen, fikade och strosade runt. ELise gav mig nervsammanbrott inne på lindex, annars var det bra. Hon lyckades dock tjata till sig en bikini. Jag är lite emot det där, men vad gör man. Hon ville så gärna, överdelen är heller inte så bh-liknande utan mer som en liten topp. Vi köpte en jeansjacka åt henne med. Kul om hon får några egna ytterkläder och inte bara Noels. Hon fick också en topp av farmor.
Noel är fortfarande prickig, dock har alla torkat nu, men han fick vara med farfar i vedhögen och han var så nöjd med det. De hade åkt traktor och köpt glass och haft mysigt de med. Farmor shoppade till honom också, han fick lite mer eftersom han "hjälper till" så mycket. Han fick benskydd och fotbollsstrumpor, jeansshorts och badshorts.
Efter en lyckad shopping av kläder åkte vi till kyrkhult och handlade blommor! Jag kunde gått fär hur länge som helst. Så roligt! Köpte 2 vita rosenpelargoner, 2 cerisa pelargoner, 1 blå lavendel, targetes (stavning?) till mamma i morsdagspresent, ett cementhjärta, täckduk till trädgårdslandet, jordgubbsplantor etc. Så mycket fint!
Ikväll ska jag, Lisa och Annika ut och käka och dricka gott. Blir nog på båten eller aptit, har inte bestämt oss än. Nä nu får jag sätta fart här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0