Tankar och funderingar..

Ja, jag är en grubblare. Jag tänker, funderar och planerar alldeles för mycket. I mitt huvud planeras sommaren mitt i vintern, barnkalas 3 månader i förväg, hur jag ska jobba när Noel börjar skolan i höst, etc etc etc. Ibland känner jag mig så himla stressad, men inte är det konstigt när man planerar sommaren in i minsta detalj innan janurai ens är slut. Jag måste bli bättre på att leva i nuet. Tittar bakåt gör jag sällan, visst ibland ångrar man saker men det är ju inte mycket att göra åt. Framtiden går dock att planera.
Jag är ledig idag, barnen klättrar på väggarna efter först 48 timmar i karantän efter magsjukeutbrottet Noel hade och sen denna lediga dag. Öppna förskolan startar idag så vi går nog dit, fast egentligen är där nog mest bebisar.. Men lite folk för barnen att träffa i alla fall.
Igår var jag på ett mycket roligt och jobbigt pass med stänger, det är så himla roligt! Idag är det inga pass så det får bli 20-30 minuter på crosstrainern istället. Helst framför tvn så det inte blir för drygt. Noel har dock lärt sig byta kanal och sätta på en film istället och när jag står på maskinen kan jag inte annat än att protestera, det går ju inte att hoppa av och på hela tiden!
I helgen infann sig en saknad av en person, mycket betydelsefull men som jag behövde lite distans från i somras. Ibland får man kanske bita i det sura äpplet, ta en telefon och ringa. Alternativt maila. Men jag måste fundera lite först.. Jag är en person som inte får bli kvävd, jag kan eller orkar inte ha kontakt med alla varje dag. Jag fungerar inte så. Jag som varit en telefonmänniska av allra värsta sort, fråga min ömma fader, pratar nu sällan mer än nödvändigt. Ibland vill jag bara vara här och nu. Med min lilla familj och de i min närhet.
ELise tar kort på resterande familjen strax innan vi åker hem från Spanien.

Elise har tagit det här kortet strax innan vi åker hem från Mallorca.. Jag planerar redan för resan 2012.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0