Fredagsfika, jobb och en gnutta ångest.

Fredag idag. Den har börjat lugnt med lite bakning, chocolatechip cookies a la Nadja, sen 30 minuter på crosstrainern och sen tills värmor på fika. Blev lunch också. Sen semla. Mums. Ikväll ska vi jobba, svärmor och jag. Fast inte på samma avdelning förstås men vi ses ju ändå. Egentligen har jag ingen lust alls att jobba ikväll. Känner mig bara så himla stressad hela tiden men får ingenting gjort ändå. Vill få vårt nya sovrum färdigt så vi kan börja på dom andra rummen så vi slipper ha saker ÖVERALLT. Jag vill hinna med så mycket, göra så mycket men tiden och orken räcker inte alls till. Men när jag tänker efter är det nog bara min årliga februari-ångest som infunnit sig. Jag hatar februari. Det är inte vinter (oftast, ibland är det ju snö..), det är inte vår, det är långt till sommaren och tråkigt ute. BLÄ! Solresa? Ja tack!
Nu vet jag ju att vi kommer bli färdiga bara vi kommer igång och får hem alla grejer, men det känns bara som om allt står stilla fast tiden springer iväg. Just nu villa jag bara åka någonstans och slippa undan alla måsten. En weekend till London, dublin eller va fan det räcker med helsingborg! Bara vi kommer någonstans!
Nä, nu ska jag masa min bittra lekamen till tvättstugan sen ska jag göra en kopp te och mysa i soffan en liiiiten stund innan jag måste till jobbet. Puss!

Måste bara göra ett tillägg. Jag vill tacka, som vanligt, min fin-fina Andreas. Detta för att jag fått träna varenda kväll jag velat i flera veckor trots att jag dessutom jobbar de andra kvällarna. Men han vet nog också att han får en gladare sambo om jag får träna, dessutom snyggare ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0