ULLARED!

Imorgon bär det av, samma pirriga känsla infinner sig i magen. Det är dags för ULLARED med Emely. Fördelen med att ha med sig Emely är att man inte behöver ha dåligt samvete för att man shoppar mycket, hon shoppar alltid mer! Nu är det inte så där jättemycket som jag MÅSTE ha men det går nog att göra av med lite pengar i alla fall. SJälva resan i sig är lika speciell som själva ullared. Man måste ha kaffe och kaka med sig, sen måste man stanna på Göstas i smålandsstenar för en baguett med tonfiskröra, sen är det bara att köra. De sista 5 milen tror jag mig vara framme närsomhelst och jag blir lika besviken varje gång det kommer en ny liten ort som man glömt bort att den fanns. Väl framme springer man nästan till vagnarna för att få komma in. Sanslöst egentligen.

Idag har jag varit på världens bästa frisörsalong hos världens bästa frisör. Salongen Änglahår och Emma. Det är första och enda frisören jag känt mig helt lugn med. Jag kan koppla av och ge henne HELT fria händer för jag vet att hon gör mig fin. Jag har haft massa olika färger som jag annars inte skulle våga ha. Kul. Nu är jag dock ljusbrun i botten, lite blondare slingor i överhåret och underhåret i mörkare brunt. Superfint tycker jag. Hon stylar alltid så fint med, idag gjorde hon en fläta av luggen och fäste vid sidan. Jag brukar göra det själv ibland men det blir aldrig lika snyggt.. Det är en så lyxig känsla. Sitta där i lugn och ro och ha någon som pysslar om en. Kul med att bli fin till Ola och Therese bröllop den 12 mars.

Nähä, nu är jag helt ensam här hemma. Andreas lämnar barnen hos farmor och jag ska ta tillfället i akt att göra huset i ordning. Sen får vi se om det blir step-up ikväll. Vore roligt men jag har att göra ändå känner jag. Vi får la se.

Besiktigade bilen idag med förresten, fan va sura dom är de som jobbar där! Är det ett krav för att få jobba på bilprovningen? Att se konstant sur ut och bara muttra? Blä på dem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0