Mina barn kan konsten att shoppa..

Efter en tur på hm med barnen konstaterar jag att de kan konsten att shoppa. Vi hinner vara inne på hm´s barnavdelning i ungefär 5 minuter. På den tiden har Noel hittat strumpor, en ring och sådana där tyggrejor man stryker över fläkar eller hål på kläderna (vilket var behövligt eftersom han gjort hål på sina favoritjeans). ELise har hittat trosor och hårspännen med jordgubbar och jag en dagkräm och ögonbrynspenna. När vi beger oss mot kassorna och så småningom arbetat oss fram i kön vrålar plötsligt Elise "Jag höver nytt läffstifs!" Allas blickar riktas mot den lilla varelse i lila jacka och mössa. Noel följer med sin lillasyster för att välja och jag ger uppgivet upp min plats i kön. Vi hittar så småningom ett ljusrosa läppglans till Elise, Noel ville inte ha något för det är för kletigt.
Med folkets alla blickar och många leenden riktade mot oss kan vi äntligen betala och ge oss ut mot askelyckan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0