All you need is love, love is all you need..

Man kan kalla den ett kommersiellt jippo. Man kan kalla det fjantigt, onödigt etc. Men jag gillar den. Alla hjärtans dag alltså. Inte måste man köpa en massa saker, presenter och göra världens grej av det. Men att uppmärksamma dem man älskar mest lite extra ser jag inget fel i alls. Visst ska man visa kärlek varje dag, men jag tycker ändå det är fint att fira lite extra. Det är väl rätt roligt att fira, så varför inte passa på att fira kärleken?
På jobbet innebär det att man kramas lite extra med dem som vill, mina pensionärer alltså. Vi kramas mycket ändå men lite extra blir det ändå. Vi äter också en bakelse med geléhjärtan på. Hemma innebar det varsin ask med nobless-choklad till barnen och en ask alladinhjärtan till min älskade. En enkel men god middag tillsammans. Sen tränade vi i omgångar och när vi var hemma båda två, barnen sov och allt var undanplockat satte vi oss i soffan med varsin vaniljpannacotta med blåbär och bara myste.
Säg vad ni vill, men jag älskar att fira dem jag älskar. Om det så bara rör sig om lite choklad och pannacotta så vill jag ta varje chans att hylla och visa min kärlek till min egna lilla familj.

Ps, jag fick finfina rosor av Andreas och choklad av min lilla mamma. Men det allra finaste var ett något kantigt hjärta, klippt i rött papper som min underbara, älskade dotter gjort åt mig. <3 ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0