Julledigt.

Julen närmar sig med stormsteg och från och med i onsdags har barnen jullov. Skönt för dem att få vara hemma till den 10/1. Jag har tagit föräldraledigt alla dagpass utom de som infaller på helgerna. Denna veckan jobbar ja alltså bara en kortkväll imorgon, 16-20.30 och sen jobabr jag julafton 7-16 så barnen får massa tid med oss. Gossen hämtas dock av morfar för det årliga pepparkaksbaket och dockan ska sova med moster 22-23/12. Sen kommer alla hit på lillejul med julgröt och skinkmacka och annat gott den 23:e. Ska bli så mysigt!
Herregud det är redan den 20 december, men alla julklappar är i princip ordnade. Ska bara handla lite till åt lille Ebbe och bebis Smilla (inte min hund då utan systerdottern). Idag har jag lovat Noel att åka tills tan för att han ska få handla till pappa. Han har planerat och tittat ut vad han ska köpa, dottern föreslog att vi kunde köpa en napp till pappa. Vet inte hur glad han skulle bli faktiskt...
Igår hade jag världens kaos-kväll på jobbet. Ute-tur, vilket innebär 4 timmar på snöfyllda vägar där älgar, vildsvin, rådjur och harar springer. Men puckot i vit toyota som trängde ner mig i det snöfyllda diket och sen körde när han insåg att jag kört fast kan dra åt helvete faktiskt! Fasen vad arg jag blev. Lyckligtvis hade vi både grus och spade (och såg men den behövde jag inte) i bilen. Så med lite hjälp av en vansinnigt blyg men snäll 18-19 åring som stannade lyckades vi ta oss loss! TACK!
Jisses vilket liv det är här idag, barnen fick ett innebandyset i dagens paket i julkalendern. Så de springer fram och tillbaka genom huset med sina klubbor och boll. Men just nu jagar de tigrar med klubborna och leker att de är gevär. Där får man för att man vägrat köpa krigsleksaker som pistoler och gevär. Bortsett från barnens hemgjorda (inte av mig självklart, jag grät mig till godkänt i träslöjd) träbössor finns inte mycket till leksaksvapen i det här huset. Men men. MEd lite fantasi kan både bananer och innebandyklubbor bli pistoler tydligen..
Nä nu ska jag bädda, plocka, dricka ur mitt kaffe och duscha för att sedan, så småningom, ta oss in till stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0