Jobbigt att vara ledig.

Ja fast i en positiv bemärkelse. Det började redan efter jobbet i fredags, slutade vid 16 och åkte hem och hämtade familjen för att senare fara till Handelsboden, låter ju pittoreskt och gammeldags men affären heter så! Där inhandlades det mesta till Noels kalas, lite hade jag handlat sen innan. Jag skulle ha maränbottnar till glasstårtorna.. Det fanns inga. Så samtidigt som min älskade lagade mat vispade jag äggvitor ( 7 st) med socker, ritade stora ringar på bakplåtspapper, spritsade ut marängerna och stressade som en tok. Jag som ÄLSKAR att baka tyckte det var ap-tråkigt och stressigt. Dels på grund av att jag var stressad sen jobbet, hade en lista med tusen saker att göra tills kalaset dagen efter. Men tråkigheten bestod nog mest av saknad av min KITCHEN AID. Jag nästan grät när jag fick den förra julen, jag använder den till det mesta och nästintill dagligen. Nu har den varit inlämnad på lagning i en månad. Jävla suckers, det var itne ens något allvarligt fel hur kan det ta så lång tid att fixa? GAH!
Kalaset blev en succé. Alla var glada och hade roligt. Jag har lite krav på mig när det gäller kalas. Dels vill jag att det ska vara lika roligt som kalasen min pappa ordnade, dels vill jag att allt ska vara lika gott och fint som mamma lagade, bakade och fixade. Vi fixade en korvkiosk där barnen fick beställa sin korv och grönsaksspett. Det var uppskattat. Bordsdekorationen, gurkblommor med geléhallon instuckna och kinapuffar som jord, var nog det mest uppskattade. Vi ordnade bara med en lek, bortsett från paketöppningen. Tycker det är viktigt att alla sitter tillsammans när man öppnat paketen, så alla ser vad man får och att alla får berätta vad det köpt. Det är ju så stolta över det som dem inhandlat.
Efter detta roliga, mysiga och helt kaotiska kalas var vi helt färdiga. DÅ började uppröjandet. Sällan har jag skådat så mycket strössel och silverkulor på en matta, så mycket godispapper, tandpetare, halvätna muffins, korvbröd med ketchup och kvarglömda godispåsar. Men det var ju så kul. Nåja när städandet var gjort var det dags att börja fixa med middagen. Nu var det dags att vara barnvakt. Min underbara gudson, Victor 1 år, och han storasyster, Ellen 4 år, skulle spendera kväll och natt med oss. SÅ mysigt! Lillkillen njöt i fulla drag och fällde inte en tår. Storasyster var till en början lite osäker på om hon verkligen ville sova men det gick bra!
Ellen och Victor hämtades vid 10.30, kl 13 kom Andreas kompis med sambo och två barn på lunch. Victor hade emellertid ställt in ugnen på maxgräns 150 grader vilket jag inte fattade, maten blev ju aldrig färdig! Han är flink i fingrarna den gossen! Vid 15.40 åkte dem, och då for jag till jobbet på anhörigträff. Trevligt. Åkte därifrån 18.30, hem för att hämta träningskläder, upp på gympan och nu sitter jag här. HELT färdig. Jag tror inte jag haft en sån uppbokad helg på flera år. Tack och lov att man jobbar nästa helg ;) (säger jag som tänkt flexa... för jag har så mycket jag vill göra... )
Tack till min älskade, underbara, fantastiska Andreas som står ut med mitt stressiga, uppbokade jag. SOm finns där och hjälper mig och min otroligt opraktiska mamma med allt jämt. Du är underbar, älskar dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0